Stageverslaggeving

13 juni 2023 - laatste stagedag

Binnenkort beschikbaar

6 juni 2023

Binnenkort beschikbaar 

30 mei 2023

Vandaag is het weer mijn eerste stagedag nadat ik 3 weken op buitenlandse stage ben gegaan. Ik mocht beginnen met het versnipperen van oude documenten. Hierna hebben Xander en ik de taak van HR gekregen om briefjes te schrijven met 4 vragen op. Nadat we hiermee klaar waren mocht ik van Marleen 2 affiches ontwerpen voor het verwelkomen van een nieuwe collega, Mieke. Deze heb ik hierna afgedrukt en opgehangen.

In de namiddag heb ik aankoopfacturen mogen inboeken in Briljant. Hierna heb ik de aankoopfacturen van 2021 gebundeld. Als laatst heb ik openstaande facturen mogen klasseren.

9, 16 & 23 mei 2023

Buitenlandse stage - Praag

2 mei 2023

Vandaag ben ik begonnen met Emma te helpen op de HR afdeling. We mochten het laatste gedeelte i.v.m. de goodiebags verder afmaken. Nadat ik hiermee klaar was, heb ik oude klantenfiches (>2014) uit de mappen gehaald en weggedaan. Hierna heb ik aankoopfacturen mogen afstempelen en klasseren. Nadat ik dit voltooid had mochten Xander en ik Emma gaan helpen met het maken van goodiebags voor bedrijven die op bedrijfsbezoek komen.

In de namiddag heb ik transactiebonnen mogen inscannen en klasseren. Hierna heb ik leveranciersnr. 's van aankoopfacturen mogen opzoeken en noteren op de facturen. Als laatst heb ik aankoopfacturen mogen ingeven in Briljant (nationale & internationale).

25 april 2023

Vandaag ben ik begonnen met het verder voorbereiden van de goodiebags voor het personeel. Nadat ik hiermee klaar was heb ik zowel de Intrastat aankomst als de Intrastat verzendingen van de maand maart mogen ingeven. Hierna mocht ik de aankoopfacturen van Somfy in Briljant ingeven. Daarna heb ik nagekeken in Reporting of de factuurnr. 's in de verkooporders ingegeven zijn. In de tussentijd heb ik ook transactiebonnen ingescant en afgedrukt. In de namiddag heb ik samen met Xander brieven in enveloppen gedaan. Hierna heb ik nog wat facturen geklasseerd. Als laatst heb ik oude klantenfiches (>2014) weggedaan die weg mochten.

18 april 2023

Vandaag ben ik begonnen met het afstempelen en klasseren van aankoopfacturen. Daarna heb ik samen met Xander de taak gekregen van de afdeling Marketing om nieuwe glasvezelboekjes te maken. Nadat wij hiermee klaar waren hebben we de brochures aangevuld in de goodiebags die we al voorbereid hadden een paar weken geleden. Hierna hebben wij ook de goodiebags voor de collega's mogen voorbereiden (1 mei). Daarna heb ik de mappen van de klantenfiches (>2014) nagekeken en fiches weggedaan die weg mochten. Als laatst heb ik de taak van Marleen gekregen om na te gaan of de bedragen van de BTW-opgave van vrijgestelde intracommunautaire leveringen kloppen of niet.

Trimester 3

4 april 2023 & 11 april 2023

Paasvakantie

28 maart 2023

Vandaag ben ik begonnen met de standaard aangifte aankomst Intrastat (februari 2023) in te geven in het systeem. Dan heb ik op aankoopfacturen het leverancier nummer en het grootboek nummer genoteerd, dit deed ik aan de hand van het programma Briljant. Nadat ik hiermee klaar was heb ik de aankoopfacturen ingeboekt in Briljant (met en zonder omschrijving). Hierna heb ik aankoopfacturen afgestempeld en geklasseerd. Nadat ik hiermee klaar was heb ik oude verkoopfacturen (<2014) weggegooid in de papiercontainer.

21 maart 2023

Vandaag ben ik begonnen met aankoopfacturen af te stempelen en te klasseren. Daarna mocht ik de marketing afdeling versterken en goodiebags maken. In deze goodiebags zaten verschillende gadgets in van Wims zoals een pennenzak, pen, meetlat, kaartspel, ... Nadat ik hiermee klaar was ben ik aan de hand van een controlelijst de btw aangifte nagegaan om na te kijken of alle bedragen kloppen. In de namiddag heb ik factuur nr.'s opgezocht. Daarna heb ik betaling ticketjes (Duitsland) ingescand en afgedrukt + geklasseerd. Nadat ik hiermee klaar was heb ik de opdracht gekregen van Marleen om documenten van ritten naar het buitenland te klasseren. Als laatst heb ik verkoopfacturen (>2014) weggegooit in de papiercontainer.

14 maart 2023

Vandaag ben ik als eerst begonnen met facturen (goederen & diensten) af te stempelen en te klasseren. Hierna heb ik ticketjes van betalingen (buitenland) mogen inscannen en afdrukken. Nadat ik hiermee klaar was ben ik na gegaan of de toldocumenten elkaar opvolgen (2021-2022) + heb ik het leveranciernr. en grootboeknr. ingevuld op elk document. Hierna mocht ik de Atradius map herindelen en nieuwe Atradius documenten afgedrukt en geklasseerd. In de tussentijd heb ik oude documenten (>2014) die weg mogen weggedaan in de papiercontainer. In de namiddag heb ik de standaardaangifte (verzendingen) van de maand februari mogen ingeven. Daarna ben ik beeldmateriaal mogen gaan maken in het magazijn en de toonzaal voor mijn promotiefilmpje voor een GP taak. Nadat ik dit had gedaan ben ik het factuur nr. gaan opzoeken van een paar verkooporders. Als laatst heb ik factuur nr's. opgezocht en genoteerd op de transactielijst.

7 maart 2023

Vandaag ben ik aan de slag gegaan bij mijn nieuwe stageplaats. Ik zal vanaf vandaag mijn stage verder zetten bij Wilms rolluiken & zonwering te Meerhout. Ik heb bij het aanmelden een batch gekregen waarmee ik mij kan aan- en afmelden, zo staan mijn stage uren geregistreerd. Ik heb een rondleiding gekregen zowel op de bureau als in het magazijn. Allereerst ben ik begonnen met het aanduiden van creditnota's in het vervaldagboek klanten. Daarna heb ik meegekeken met Xander hoe je facturen inboekt en het leveranciernr. opzoekt in het programma Briljant. Hierna heb ik klanten opgezocht in verband met creditnota's om na te kijken of zij nog een lopende order hebben staan bij Wilms. Als laatst heb ik de standaardaangifte (verzendingen & aankomsten) mogen ingeven van de maand januari.

28 februari 2023

Krokusvakantie

14 februari 2023

Vandaag ben ik met iets nieuw begonnen. Ik heb een paar nieuwe artikelen mogen toevoegen aan de artikellijst van Jumbo Balen. Hierna heb ik de lever- en retourbonnen afgedrukt, gecontroleerd & geklasseerd. Daarna heb ik de incasso bonnen afgeprint, gecontroleerd & geklasseerd. Nadat ik hiermee klaar was heb ik de contracten van de flexi-jobs in orde gebracht voor week 9. Hierna heb ik de gesloten meldingen nagekeken van 07/02 t.e.m. 14/02 en nieuwe meldingen genoteerd in het bestand. Nadat ik dit in orde had gebracht heb ik de gegevens van het stand-up bestand opgezocht en ingevuld in het document.

7 februari 2023

Vandaag ben ik begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen. Daarna heb ik de contracten van de flexi-jobs aangemaakt voor week 8 + de registratie van de contracten t.e.m. deze maand afgedrukt en geklasseerd. Hierna heb ik 4 nieuwe flexi-jobs die net aan de slag zijn bij Jumbo aan de okta franchise groep toegevoegd. Nadat ik hiermee klaar was heb ik eerst de openstaande melding gecheckt en aangevinkt waarbij van toepassing. Daarna heb ik alle gesloten meldingen van januari 2023 t.e.m. heden genoteerd in een Word document, deze meldingen moeten vanaf nu wekelijks opgevolgd en bij aangevuld worden. Hierna heb ik alle nodige gegevens opgezocht voor het wekelijks stand-up bestand en dit in het document bij aangevuld. Nadat ik hiermee klaar was, heb ik de klantenfacturen van week 5 gedownload en geüpload in BDO. Als laatst heb ik alle documenten van januari 2023 in dozen gesorteerd.

31 januari 2023

Vandaag ben ik begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen. Daarna heb ik de incasso bonnen van België mogen afdrukken en klasseren. Hierna heb ik de contracten van de flexi-jobs aangemaakt voor week 7. Nadat ik dit in orde had gebracht heb ik de klanten facturen van België gedownload en geüpload. Als laatst heb ik het wekelijks stand-up bestand bij aangevuld met de juiste informatie. Ik ben om 11:00u. naar huis vertrokken, omdat ik heel ziek was. De resterende halve stagedag zal ik op een latere datum inhalen.

24 januari 2023

Vandaag ben ik begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen. Daarna heb ik de incasso bonnen van België afgedrukt en geklasseerd. Hierna heb ik de contracten van de flexi-jobs aangemaakt voor week 6. Nadat ik hiermee klaar was heb ik de klanten facturen van België gedownload en geüpload. Als ik hiermee klaar was ben ik gegevens gaan opzoeken die behoren tot het wekelijks stand-up bestand en heb deze gegevens dan genoteerd in het Excel bestand. Hierna heb ik een extra taakje voor Marieke mogen voltooien. Ik heb elk arbeidsreglement opgeslagen in een aparte map zodat deze vanaf nu makkelijker op te halen zijn. Als laatst heb ik de meldingen gecheckt en aangevinkt waarbij van toepassing.

17 januari 2023

Vandaag ben ik begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen. Daarna heb ik de incasso bonnen van België mogen afdrukken en klasseren. Hierna heb ik de contracten mogen aanmaken van de flexi-jobs voor week 5. Nadat ik hiermee klaar was heb ik alle gegevens die in het stand-up wekelijks bestand staan opgeschreven op een papier. Het nieuwe document vond ik nergens terug, dus heb ik het zo opgelost. Daarna heb ik de klanten facturen van België gedownload en geüpload in BDO. In de tussentijd heb ik het telkantoor opgeruimd, omdat Martijn een vergadering had om 11u in het telkantoor. In de namiddag heb ik de CMR's en overige bonnen van 2023 in nieuwe dozen gedaan, zodat deze allemaal al gesorteerd zijn en in een doos zitten. Hierna heb ik in de keuken even meegeholpen in de winkel. Als laatst heb ik de meldingen gecheckt en aangevuld waarbij van toepassing

10 januari 2023

Vandaag ben ik begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen. Daarna heb ik de incasso bonnen van België mogen afdrukken en klasseren. Hierna heb ik de contracten aangemaakt van de flexi-jobs voor week 3 & 4. Nadat ik hiermee klaar was heb ik het wekelijks Stand-up bestand bij aan mogen vullen. Daarna heb ik de klanten facturen van België gedownload en geüpload in BDO, dit voor week 51 & 52. Als laatst heb ik de meldingen nagekeken en aangevuld/aangevinkt waarbij van toepassing.

Trimester 2

13 december 2022

Vandaag volg ik een halve dag stage, omdat vanaf morgen mijn examen evaluatie begint. Eerst en vooral ben ik begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen. Hierna heb ik de contracten van de flexi-jobs aangemaakt. Daarna heb ik de incasso bonnen van België afgedrukt & geklasseerd. Nadat ik hiermee klaar was heb ik de meldingen nagekeken een bij aangevuld/aangepast waarbij nodig. Als laatst heb ik de klanten facturen geüpload in BDO.

6 december 2022

Vandaag ben ik eerst de dag gestart met een traktatie, omdat het mijn verjaardag is. Hierna ben ik meteen begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen van week 48. Daarna heb ik de incasso bonnen van België mogen afdrukken, controleren & klasseren. Nadat ik dit in orde had gebracht heb ik de contracten van de flexi-jobs mogen aanmaken. Hierna heb ik de meldingen nagekeken/bij aangevuld waarbij nodig. Daarna heb ik de klanten facturen gedownload en geüpload in BDO. Als laatst heb ik verder mogen werken aan de kerst flyer voor in de winkel. 

29 november 2022

Vandaag ben ik mogen beginnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen van week 47. Hierna heb ik de contracten van de flexi-jobs mogen aanmaken voor week 50. Nadat ik hiermee klaar was heb ik het wekelijks Stand-up bestand bij aangevuld. Daarna heb ik de incasso bonnen van België mogen afdrukken en uploaden in BDO. Hierna heb ik ook de klanten facturen van België mogen uploaden. Nadat ik hiermee klaar was heb ik het blackboard bestand bij aan mogen vullen waarbij nodig. Dit is ook een bestand waar alle gegevens instaan van werknemers, maar dan van alle werknemers i.p.v. enkel de jobstudenten. Hierna heb ik de meldingen nagekeken en aangepast/aangevuld waarbij nodig. Daarna heb ik de nieuwe derving lijst mogen afprinten op A3 papier en mogen ophangen in het magazijn. Als laatst ben ik mogen beginnen aan het ontwerpen van een leuke kerst flyer die in de winkel te zien zal zien.

Door de dag heen heb ik samen met mijn stagebegeleidster mevrouw Noyens en stagementor Marieke een stage evaluatie gehad. 

22 november 2022

Vandaag ben ik begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen van week 46. Hierna heb ik de contracten aangemaakt van de flexi-jobs voor week 49. Nadat ik hiermee klaar was heb ik het wekelijks Stand-up bestand bij aan mogen vullen. Daarna heb ik de klanten facturen van België gedownload en geüpload in BDO. Hierna heb ik de incasso bonnen van België mogen controleren & klasseren. Als laatst heb ik schapkaartjes bij elk bestelartikel mogen ophangen in het magazijn, zodat de producten die besteld moeten worden voor intern gebruik en productie gemakkelijk te scannen en bestellen zijn.

15 november 2022

Als eerst ben ik vandaag begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen van week 45. Hierna heb ik de contracten van de flexi-jobs aangemaakt voor week 48. Nadat ik hiermee klaar was heb ik het wekelijks Stand-up bestand bij aangevuld. Daarna heb ik de incasso bonnen van België mogen afdrukken en klasseren. Hierna heb ik de klanten facturen van België gedownload en geüpload in BDO. Als laatst heb ik een nieuwe adressenlijst van de jobstudenten mogen aanmaken waar alle belangrijke informatie, zoals telefoonnummer, mailadres, woonplaats, geboortedatum, etc., in vermeld staan. Zo is het de bedoeling dat we vanaf nu de gegevens van een jobstudent snel kunnen terugvinden als dit nodig zou zijn.

8 november 2022

Vandaag ben ik begonnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen van week 43 en week 44. Hierna heb ik de contracten mogen aanmaken van de flexi-jobs voor week 46 en week 47. Nadat ik hiermee klaar was heb ik het wekelijks Stand-up bestand bij aangevuld van afgelopen 2 weken. Daarna heb ik de klanten facturen van België gedownload en geüpload op BDO van week 43 en week 44, zodat deze geklasseerd kunnen worden.

In de namiddag ben ik begonnen met de lijst van de meldingen na te gaan en eventueel (nieuwe) meldingen te noteren/aanpassen indien verandering. Daarna heb ik in opdracht voor Marieke incasso bonnen van België mogen afdrukken & klasseren voor haar, zodat ze hier thuis aan kon werken. Als laatst mocht ik de bankstortingen van week 43 en week 44 nakijken.

1 november 2022

Herfstvakantie

25 oktober 2022

Vandaag ben ik mogen beginnen met het afdrukken, controleren & klasseren van de lever- en retourbonnen van week 42. Daarna heb ik de contracten van de flexi-jobs mogen aanmaken voor week 45. Nadat ik hiermee klaar was heb ik het wekelijkse Stand-up bestand bij aangevuld. Hierna mocht ik de klanten facturen downloaden en uploaden in BDO zodat deze geklasseerd kunnen worden. Als laatst heb ik een check gedaan bij de meldingen. Alles wat een melding is rond retour & niet besteld, wel geleverd heb ik mogen noteren in een apart document zodat er een duidelijk overzicht is van de belangrijkste meldingen die nog open staan en opgevolgd moeten worden.

18 oktober 2022

Vandaag ben ik begonnen met het printen, controleren en klasseren van de lever- en retourbonnen van week 41. Hierna heb ik de klanten facturen van week 41 mogen afprinten, controleren en klasseren. De resterende bonnen, zoals CMR's, leverbonnen, etc. heb ik apart mogen leggen en geklasseerd op leverdatum. Nadat ik hiermee klaar was, heb ik de contracten van de flexi-jobs mogen aanmaken voor week 44. Hierna heb ik het bestand 'Stand up - wekelijks' bij aangevuld. Nadat ik hiermee klaar was heeft Marieke mee uitgelegd hoe je de klanten facturen terugvindt, download en in welke map ik ze mag uploaden. Als laatst heb ik vandaag Michelle mogen helpen met het maken van een nieuwe tabel waar ze gebruik van gaan maken op de bakkerij afdeling.

11 oktober 2022

Vandaag ben ik mogen beginnen met het printen, controleren en klasseren van de lever- en retourbonnen van week 40. Hierna heb ik de klanten facturen van week 40 mogen afprinten, controleren en klasseren. De resterende bonnen, zoals CMR's, leverbonnen, etc, heb ik apart mogen leggen en geklasseerd op leverdatum. Nadat ik hiermee klaar was, heb ik de contracten van de flexi-jobs mogen aanmaken voor week 43. Hierna heb ik het bestand 'Stand up - wekelijks' bij aangevuld. Nadat ik hiermee klaar was, heb ik alle jobstudenten mogen toevoegen aan de Jumbo Okta groep. Dit heb ik gedaan a.d.h.v. alle gegevens van de jobstudenten op te halen uit een bestand en dit telkens handmatig in te vullen per formulier. Als laatst heb ik de bestellijst die ik tijdens mijn eerste stagedag heb mogen maken, afgeprint, geplastificeerd en uitgehangen in het voorraadlokaal.

4 oktober 2022

Vandaag ben ik begonnen met het printen, controleren en klasseren van de lever- en retourbonnen van week 38 en week 39. Hierna heb ik de klanten facturen van België (week 39) afgeprint en mogen klasseren op bonnummer. De resterende bonnen (CMR's, leverbonnen, etc.) heb ik apart mogen leggen en mogen klasseren op leverdatum. Nadat ik hiermee klaar was, heb ik de contracten van alle flexi-jobs aangemaakt voor week 42. Ook heb ik een nieuwe lijst mogen aanmaken waarin alle flexi-jobs staan opgesomd die tot op heden aan de slag zijn bij Jumbo Balen. Hierna heb ik het bestand 'Stand-up wekelijks' mogen bij aanvullen.

27 september 2022

Geen stage o.w.v. ziek zijn.

20 september 2022

Vandaag ben ik begonnen met het afdrukken, controleren en klasseren van de lever- en retourbonnen van week 37. Hierna heb ik week per week alle kassabonnen mogen klasseren op datum vanaf de opening van de winkel. Hierna mocht ik de bankafschriften inscannen en versturen naar Marieke (teamleader Jumbo Balen). Nadat ik hiermee klaar was heb ik de kostenfacturen van België mogen uitprinten en klasseren op bonnummer.

13 september 2022

Mijn eerste stagedag bij Jumbo Balen was een aangename dag. Ik heb meteen al de kans gekregen om te leren hoe je lever- en retourbonnen controleert, afdrukt en klasseert. Ik heb ook mogen leren hoe je contracten aanmaakt voor de flexi-job's via het platform Dimona. Ook heb ik een productlijst mogen aanmaken en afprinten. Hierop staan producten opgesomd die besteld kunnen worden voor intern verbruik. Ik heb door de dag heen Filiz mogen helpen met het ontwerpen, afprinten en scheuren van de nieuwe prijskaartjes van de bloemen/planten afdeling.

Trimester 1

2021-2023 Zoë Vennekens
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin