Buitenlandse stage

- Stageverslaggeving -

Ik heb de kans gekregen om dit schooljaar op buitenlandse stage te gaan. Ik mag stage lopen bij Hilton Hotel Prague, op de HR afdeling. Dit is een enorme kans om mezelf meer te ontwikkelen. Samen met nog 7 andere leerlingen zal ik gedurende 3 weken samen met hen in een appartement wonen in Praag. Hieronder vind je mijn dagelijkse verslagen terug waarin vermeld staat wat ik die dag gedaan heb.

6 mei 2023 - Vertrek Praag

Vandaag start mijn buitenlandse stage avontuur. Dit mag ik samen met nog 7 andere leerlingen beleven. We verzamelden om 07u30 bij de luchthaven, namen een vlucht richting Praag om 09u30 en kwamen aan om 11u. Nadat we veilig geland waren, hebben we onze koffers gezocht en namen we een taxi richting ons appartement. Toen we aankwamen aan ons appartement hebben we onze koffers afgezet en de kamers verdeelt. Hierna zijn we gaan lunchen met z'n allen en zijn we de stad ingegaan. We zijn heel veel gaan bezichtigen in de stad, zoals het Dancing House, Franz Kafka Statue, Hamleys, Staroměstské náměstí, etc.

s' Avonds zijn we met z'n allen gaan dineren. We hadden een vrije avond, dus zijn met heel de groep op verkenning gegaan en gaan wandelen door de stad. Het was een zeer vermoeiende, maar zeer leuke eerste dag in Praag!

7 mei 2023

Na een welverdiende nachtrust zijn we met de groep en mevrouw Van den Meutter & mevrouw Genoe de Praagse Burcht gaan bezoeken. Dit was super mooi en zeker de moeite waard om het te gaan bezichtigen. Na de Praagse Burcht zijn we zo verder gewandeld langs de John Lennon Wall. Hierna zijn we met de metro naar ons appartement gegaan, zodat we het vervoer met de metro al een beetje onder de knie beginnen te krijgen. s' Avonds hebben we samen met de groep wat voor school gewerkt en samen naar de finale van de Mol gekeken.

8 mei 2023

Vandaag is het geen stage o.w.v. nationale feestdag in Praag. Iedereen had een dagje vrij, buiten Daan en Tibo. Voor hen was het hun eerste stagedag. Samen met de rest die een vrije dag hadden zijn we gaan picknicken op het eilandje. Het was een schitterende dag, dus een picknick mocht hier zeker niet aan ontbreken. Zo leren we Praag ook beter kennen. s' Avonds zijn we met z'n allen en de leerkrachten iets gaan drinken/eten bij Victor zijn stageplaats, Manifesto. In de avond zijn we met de groep een avondwandeling door de stad gaan maken.

9 mei 2023

Vandaag was het mijn eerst stagedag bij Hilton Hotel Prague. Samen met Sedef en mevrouw Genoe zijn wij samen naar de stageplaats gegaan. Wij verplaatsen ons a.d.h.v. gebruik te maken van de metro. Daar werden we hartelijk ontvangen door mijn stagementor Lenka. We zijn samen naar de bureau gegaan. Daar hebben wij met iedereen van de HR afdeling kennisgemaakt. Sedef en ik hebben ons cadeautje afgegeven aan Lenka, zij was hier heel blij mee. In de voormiddag hebben we veel ondertekend en besproken over de stageplaats. Ook hebben we van Lenka een rondleiding gehad in het hotel. Sedef en ik hebben samen een bureau gekregen om aan te werken.

Als eerste opdracht hebben Sedef en ik mogen nakijken om alle locker sluitels aanwezig zijn, zodat ze kunnen nagaan welke er ontbreken. Nadat we hiermee klaar waren hebben we samen geluncht met heel team HR. In de namiddag hebben Sedef en ik loonstroken mogen afstempelen en uitsnijden.

10 mei 2023

Vandaag heb ik in de voormiddag een opleiding gekregen rond veiligheid. Ik heb informatie gekregen over waar de nooduitgangen zicht bevinden in het gebouw, wat te doen bij een brandalarm, wat de noodroute is, etc. Na deze opleiding heb ik voor de garage sale nieuwe producten mogen toevoegen aan de lijst die verkocht worden. Hierna hebben Sedef en ik 3 posters mogen ontwerpen, dit over de kortingen die werknemers krijgen deze maand, renovatiewerken lockers en Mexican lunch. Als laatst heb ik contracten mogen nakijken en aanduiden van wie het contract niet in de map zit.

s' Avonds zijn we met de groep gaan uiteten voor Juliette haar verjaardag. We zijn op restaurant gegaan bij Marina Ristorante. Dit is een Italiaans restaurant die zich op een boot bevindt in de stad.

11 mei 2023

Vandaag hebben Sedef en ik de opdracht gekregen om nieuwe kaartjes voor de lockers te maken. We hebben de kaartjes gemaakt via Word, hebben deze afgedrukt, gelamineerd en uitgeknipt. Hierna hebben we deze kaartjes opgehangen in de locker ruimtes.

12 mei 2023

Vandaag hebben Sedef en ik de opdracht gekregen om 2 posters te ontwerpen. We mochten een poster ontwerpen voor de Summer Party voor het personeel van Hilton Hotel Prague en i.v.m. een event van de Zoo van Prague. Nadat we hiermee klaar waren mochten Sedef en ik samen een powerpoint ontwikkelen voor de opleiding Phone Skills. Het was fijn om aan deze opdracht te mogen werken, omdat het een redelijke grote opdracht was. Als laatst hebben we nog een poster mogen ontwerpen i.v.m. een werk enquête voor het personeel.

13 & 14 mei 2023 - weekend

Zaterdag wouden we graag met de groep de Joodse Wijk gaan bezoeken. Helaas zagen we toen we daar aankwamen dat deze vandaag gesloten was i.v.m. het Shabbat. Daarna zijn we langs de designer winkels gewandeld om zo aan Staroměstské náměstí uit te komen. Daar zijn we wat gaan drinken met de groep. Hierna zijn we een grote shoppinghall gaan bezoeken. Daarna zijn we terug naar ons appartement gekeerd. Ik ben de buurt nog een beetje gaan verkennen en ben gaan wandelen in het park Karlovo náměstí. Het is een redelijk groot park en zeer rustgevend.

Zondag zijn de jongens naar de voetbal gaan kijken, Juliette, Anne en Sedef zijn het centrum ingedoken. Ik ben die dag thuis gebleven, omdat ik heel moe was en me niet zo goed voelde. Ik heb onze kamer en de keuken opgeruimd en wat voor school gewerkt. s' Avonds heb ik met de jongens naar de allerlaatste aflevering van de Mol gekeken.

15 mei 2023

Als eerst mochten Sedef en ik nieuwe certificaten aanmaken voor personeel die dit jaar voor 5, 10, 15, 20, 25 en zelfs 30 jaar in dienst zijn bij Hilton Hotel Prague. Hierna mochten we nieuwe labels kleven op archiefdozen. Nadat we hiermee klaar waren mochten we een PowerPoint evalueren die gebruikt wordt bij opleidingen binnen het hotel. Als laatst hebben we nieuwe producten die verkocht worden met de garage sale toegevoegd aan de lijst.

Na stage zijn Sedef en ik op verkenning gegaan en een ander deel van de stad gaan bezoeken. We kwamen een shoppingmall tegen met maar liefst 3 verdiepingen. Ook zijn we een kijkje gaan nemen bij het Statue of Kafka. s' Avonds zijn we samen een wandeling gaan maken in de buurt waar ons appartement zich bevindt.

16 mei 2023

In de voormiddag heb ik de kans gekregen om Táňa te vergezellen. Ze heeft me uitgelegd wat zij precies doet, wat haar job inhoudt. Ook heb ik 2 vergaderingen mogen bijzitten. Voor de vergaderingen begonnen heb ik voor Táňa een nieuw Word document mogen opmaken, Training Feedback. De eerste vergadering was een algemene vergadering die wekelijks plaatsvindt met alle managers van het hotel. De tweede vergadering ging door met Monina. Zij is ook trainer, die onder Táňa staat. Ze arrangeren af en toe een rendez-vous om standpunten te overlopen, wat de stand van zaken zijn, wie welke training mag volgen, etc.

In de namiddag heb ik nog een document mogen opmaken voor Táňa, een Training Record. Hierna hebben Sedef en ik samen certificaten mogen maken voor personeel die de First Aid Training hebben voltooid.

17 mei 2023

Vandaag zijn Sedef en ik begonnen met het checken van sommige lockers of deze leeg zijn en het uithangen van brieven op bepaalde lockers. Hierna hebben we de links van de videos die we gebruikt hebben in de PowerPoint Phone Skills, gemaild naar Táňa.

18 mei 2023

In de voormiddag hebben Sedef en ik samen mogen zitten met Helena. Helena is binnen de HR afdeling verantwoordelijk voor de payroll. Zij heeft alles wat haar job inhoudt goed uitgelegd aan ons a.d.h.v. voorbeelden. Ik vond dit super interessant, dus super fijn dat we een kijkje mochten nemen binnen deze job. Hierna heb ik locker sleutels terug gehangen in de kast op de bureau. Nadat ik hiermee klaar was, heb ik nieuwe producten mogen toevoegen aan de lijst van producten van de garage sale.

In de namiddag hebben Sedef en ik 5 posters mogen ontwerpen i.v.m. de komende activiteiten week in juni. Als laatst hebben wij gemaakte certificaten mogen omlijsten in Excel en mogen klasseren.

19 mei 2023

Vandaag heb ik geen stage kunnen volgen omdat ik ziek ben.

20 & 21 mei 2023 - weekend

Zaterdag heeft iedereen in de voormiddag gestudeerd voor school. Ik heb nog wat uitgeziekt. Het was super goed weer dus ben ik de namiddag ben ik met de jongens naar Zlute Lazne gegaan. Dit is een plaats wat je met het Zilvermeer van bij ons kan vergelijken. Hier hebben we samen genoten van het goede weer met een fris drankje en wat muziek. s' Avonds zijn we met z'n allen een ijsje gaan eten en naar het eilandje gewandeld om te genieten van het mooie uitzicht.

Zondag zijn we met z'n allen in de voormiddag de Petrin Tower gaan bezoeken. Heel mooie plaats waar deze toren zich bevindt, met zeer mooie tuinen. Hierna zijn we samen gaan lunchen in een klein, gezellig Italiaans restaurant. In de avond zijn we naar het eilandje gegaan, omdat er een muziek evenement was.

Het was een zeer geslaagd en fijn laatste weekend in Praag.

22 mei 2023

Vandaag ben ik begonnen met het maken van kleine goodiebags. Hierna heb ik cadeaubons gesorteerd per afdeling die bestemd zijn voor personeel dat jarig is in de maand juni. Nadat ik hiermee klaar was heb ik nieuwe kaartjes mogen maken (Tsjechisch alfabet op alfabetische volgorde), afdrukken, lamineren & uitknippen.

23 mei 2023

Vandaag ben ik als eerst begonnen met een nieuwe affiche op te hangen aan de deur waar de kleedkamers zich bevinden. Hierna heb ik documenten gelabeld. Nadat we hiermee klaar waren hebben Sedef en ik het archief van personeel dat uit dienst is mogen klasseren. Dit met de periode van 2018 t.e.m. 2022. Aangezien dit een zeer grote taak is krijgen we hier een paar dagen de tijd voor om deze taak te maken. Sedef en ik hebben al iets meer de helft met deze taak, de rest maken wij morgen verder af.

24 mei 2023

Deze ochtend hebben Sedef en ik verder gewerkt aan onze taak, het archief klasseren van personeel dat uit dienst is. Deze taak hebben we vandaag helemaal afgemaakt.

25 mei 2023

Vandaag ben ik de dag gestart met het ontwerpen van een poster i.v.m. aankomende garage sale. Hierna hebben we samen met Lenka mogen meekijken. Ze heeft aan ons uitgelegd en laten zien wat zij doet als job. Dit vond ik super interessant! Als laatst heb ik de werkuren van personeel mogen aanvullen in een Excel document.

26 mei 2023 - laatste stagedag

Vandaag is het jammer genoeg onze laatste stage dag bij Hilton Hotel Prague. Omdat het onze laatste stagedag is werden we getrakteerd op een luxe ontbijt in het hotel. Dit was een super aangename verrassing. Na het ontbijt zijn Sedef en ik aan de slag gegaan. We zijn begonnen met het invullen van de werkuren in het Excel document. Hierna hebben we verder gedaan met het afprijzen van producten die verkocht zullen worden met de garage sale. Nadat we hiermee klaar waren hebben we de laatste locker nr.'s kaartjes opgehangen in een kleedkamer.

Om 13u hebben we samen met Lenka en onze leerkrachten onze stage evaluatie. Moment van de waarheid is aangekomen...Onze stage beoordeling is super goed! We hebben heel veel complimenten gekregen van onze stage mentor Lenka. Lenka zei zelfs dat wij de beste stagiaires zijn die ze al op hun afdeling hebben gehad. Dit is super fijn om te horen!

27 mei 2023 - vertrek naar België

Aan alle dingen komen helaas een einde. Vandaag is het de allerlaatste dag van mijn buitenlandse stage avontuur. Om 09u20 komt de taxi ons ophalen aan ons appartement. Om 12u hebben we onze vlucht richting België. Om 13u30 komen we aan in België.

Ik kan niet beschrijven hoe hard ik van dit avontuur genoten heb. Ik ben heel dankbaar dat ik stage heb mogen volgen bij Hilton Hotel Prague. Ik heb stage gevolgd op een super afdeling met top collega's. Buiten stage lopen heb ik Praag mogen ontdekken en leren kennen. Tijdens het weekend zijn we telkens iets gaan bezoeken in Praag, na stage gaan wandelen, ijsje halen, shoppen, etc in de buurt of iets verder weg van ons appartement. Ik ben Juliette, Anne, Sedef, Victor, Daan, Sim en Tibo dankbaar dat ik met hen dit avontuur samen heb mogen beleven. Ook ben ik mevrouw Van Den Meutter en mevrouw Genoe dankbaar voor ons wegwijs te maken in Praag en voor al hun hulp. Ook wil ik mijn school bedanken voor deze mooie kans.

Bedankt Praag, het was amazing!🇨🇿

- Zoë

2021-2023 Zoë Vennekens
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin